Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
Záručné podmienky
Spoločnosť EPM
Elektrobečov, s.r.o. predáva nový a
nepoužitý tovar z prvovýroby, za kvalitu ktorého nesie voči kupujúcim
zodpovednosť.
Poskytované záručné
podmienky vychádzajú z obvyklých záručných podmienok výrobcov a situácie na
trhu.
Záruka za predávaný
tovar je v zásade riešená dvojstrannými vzťahmi medzi EPM Elektrobečov, s.r.o.
ako predávajúcim a kupujúcim subjektom. Nároky voči výrobcom si uplatňuje
predávajúci nezávisle od vzťahu s kupujúcim. Vplyv a súčinnosť výrobcu pri
riešení reklamácie je v prípadoch technických rozporov, nejasností a výrobných
nedostatkov.
Záručné podmienky sú
rozdielne pre jednotlivé druhy dodávaného tovaru. Táto doba je závislá i na
životnosti výrobkov podľa technických parametrov.
Záruka sa vzťahuje na
tovar, ktorý nie je manipuláciou zákazníka poškodený, je v pôvodnom obale alebo
zo stavu výrobku je zrejmé, že nebol použitý, spracovaný, alebo upravovaný.
Výnimočne je možné akceptovať reklamáciu na používaný tovar, keď je zrejmé, že
závada je preukázateľne spôsobená vadou výrobku a jej prejav nie je dôsledkom
bežného opotrebovania. Podmienkou je preukázanie dodržania doporučených
(nominálnych) prevádzkových podmienok pri používaní výrobku a doklad o zakúpení
výrobku v našej spoločnosti EPM Elektrobečov, s.r.o..
Záručné lehoty
Poskytovaná záručná
lehota, ktorá platí pre celý sortiment tovarov, je 24 mesiacov od dodávky
tovaru.
Individuálne pre
konkrétne dodávky, zmluvy alebo výberové konania je možné dohodnúť osobitné
záručné lehoty.
Uplatňovanie reklamácií
Kupujúci je povinný
uplatniť reklamáciu (záručnú i mimozáručnú) písomne a to nasledovne:
§
Reklamáciu
na zjavné viditeľné vady a poškodenia uplatniť ihneď po dodávke, najneskôr však
do 30 dní po dodávke tovaru. Pri zistení závady pri používaní výrobku je
kupujúci povinný uplatniť reklamáciu neodkladne, tak aby bolo možné prešetriť
okolnosti vzniku závady.
§
Súčasťou
uplatnenia reklamácie musí byť reklamovaný výrobok (výnimočne, pokiaľ charakter
jeho použitia neumožňuje jeho dodanie (primárna zóna reaktora a pod.) postačí
fotodokumentácia alebo poškodená časť výrobku.
Vybavovanie reklamácií
Reklamácie sú
vybavované po posúdení všetkých podkladov a na základe vyjadrenia výrobcu.
Pokiaľ vybavenie reklamácie nevyžaduje osobitné úkony je reklamácia vybavená
najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Reklamácia je vybavená písomnou formou.
Vyjadrenie obsahuje stanovisko o uznaní alebo neuznaní reklamácie a odôvodnenie
tohto stanoviska. Pri zamietavých reklamáciách po doložení nových skutočností
potvrdzujúcich oprávnenosť reklamácie je možné kladne vybaviť i už zamietnutú
reklamáciu. Realizácia oprávnenej reklamácie je na náklady predávajúceho
(doprava a pod.)
Poskytovanie náhrad
U oprávnených
reklamácií je možná niektorá z nasledovných možností uspokojenia nároku
kupujúceho:
§
dobropis
v rozsahu hodnoty uznanej reklamácie
§
zníženie
ceny v dohodnutom rozsahu
§
náhradné
plnenie iným tovarom
§
výmena
tovaru za nové plnenie rovnakého druhu
§
oprava
poškodeného tovaru
§
poskytnutie
iného hodnotového ekvivalentu
V
Banskej Bystrici, 01. 04. 2018